Internet picky literature

Ο Νιλ Γκέιμαν μιλάει για τη σύλληψη των ιδεών

in inspired by words
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Όσοι ασχολούνται με τη σύγχρονη λογοτεχνία φαντασίας αποκλείεται να μην έχουν διασταυρωθεί με κάποιο έργο του Νιλ Γκέιμαν, έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς συγγραφείς του είδους. Την περίοδο 1989-1996, το μεγαλύτερο μέρος της συγγραφικής του δραστηριότητας επικεντρώθηκε στην αφήγηση της ιστορίας του Sandman μέσα από δέκα τόμους.

Γεννήθηκε το 1960 στο Πόρτσεστερ και η πληθωρική του γραφή είναι συνυφασμένη με διαπρεπή και εμβληματικά έργα όπως το Ποτέ και Πουθενά, το Coraline και τους Γιους Της Αράχνης. Το ταλέντο του μεταπήδησε τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Έγραψε το σενάριο για την τηλεοπτική μεταφορά του Ποτέ και Πουθενά σε παραγωγή του BBC, συνεργάστηκε με τον Ρόμπερτ Ζεμέκις για το Beowulf, το υποψήφιο για όσκαρ animation του  Coraline βασίστηκε στην ομώνυμη νουβέλα του και η χάρη του έφτασε μέχρι το κεφάλαιο του Doctor Who, όπου υπέγραψε ένα από τα καλύτερα επεισόδια της σειράς. Ξεχωριστή αναφορά αποτελεί το American Gods, το οποίο είναι το πιο πολυβραβευμένο στην κατηγορία του φανταστικού, και πρόσφατα μεταφέρθηκε επίσης στην τηλεόραση, ένα χαρισματικό δημιούργημα απαράμιλλης πανδαισίας μέσα στη γκρίζα ζώνη της τηλεόρασης. Ο πρώτος κύκλος μας χάρισε αυτό. Και αυτό.

Σύμφωνα με τον Νιλ Γκέιμαν η διαδικασία της σύλληψης μιας ιδέας δεν είναι το δύσκολο κομμάτι όταν πρόκειται να γράψει κάτι. Κάθε συγγραφέας,  τουλάχιστον μια φορά στη δημιουργική του πορεία, θα ερωτηθεί από κάποιον άλλο για το πώς παράγει τις ιδέες τους. Για αυτόν που ρωτά, η συγγραφή είναι μια σκοτεινή τέχνη, γεμάτη μυστήριο. Για τον συγγραφέα, αυτή η ερώτηση χάνει την ουσία την συγγραφής και παρερμηνεύει τον στόχο του συγγραφέα, ισχυρίζεται ο Γκέιμαν.

Το να δημιουργείς πιστευτούς ανθρώπους που κάνουν λίγο πολύ αυτό που θες εσύ, είναι πολύ πιο δύσκολο. Και ακόμα πιο δύσκολη είναι η διαδικασία του να κάθεσαι και να τοποθετείς τη μία λέξη μετά την άλλη για να διαρθρώσεις αυτό που θες να πεις: να το κάνεις ενδιαφέρον, να το κάνεις καινούριο.

Μερικές φορές το πιο δύσκολο είναι να γράφεις όταν δεν έχεις τίποτα, όταν δεν υπάρχουν ιδέες. Ο Νιλ Γκέιμαν δεν είχε ποτέ κάποια πολύπλοκη απάντηση, επέλεγε πάντα να απαντάει με μια νομοτέλεια. Όταν τον ρώτησαν οι συμμαθητές της κόρης του απάντησε πώς τις ιδέες τις πλάθει ο ίδιος, από το μυαλό του. Οι ιδέες είναι σαν τις απόψεις. Ο καθένας έχεις μια ιδέα για ένα βιβλίο, μια ταινία, μια ιστορία, μια σειρά στην τηλεόραση. Μπορούν να ανακύψουν από οπουδήποτε.

Όπως γράφει στο προσωπικό του μπλογκ, όφειλε μια σκεπτόμενη και λεπτομερή απάντηση στους συμμαθητές της κόρης και αποφάσισε να απαντήσει ενδελεχώς. Για τον Νιλ Γκέιμαν, λοιπόν:

Οι ιδέες προέρχονται από το ονειροπόλημα. Η μόνη διαφορά ανάμεσα στους συγγραφείς και στους υπόλοιπους, είναι ότι οι συγγραφείς αντιλαμβάνονται τις φαντασιώσεις τους.

Οι ιδέες έρχονται όταν ρωτάς τον εαυτό σου απλές ερωτήσεις, όπως «Τι και αν…;» – αν ξυπνούσες με φτερά; Αν η αδερφή σου γινόταν ποντίκι; -, «αν…» – αν ένα φάντασμα έκανε τα μαθήματα μου…-, και «αναρωτιέμαι…» – τι κάνει άραγε όταν είναι μόνη της…- κλπ. Αυτές οι ερωτήσεις με τη σειρά τους γεννούν άλλες ερωτήσεις.

Οι ιδέες είναι απλώς τα εφαλτήρια. Δεν χρειάζεται να δομήσεις την πλοκή. Η πλοκή γεννιέται από ένα σημείο μηδέν.

Οι ιδέες μπορούν να είναι άνθρωποι – ένα αγόρι που θέλει να μάθει για τη μαγεία-, μέρη –ένα κάστρο με εκπληκτική ιστορία-, εικόνες – μια γυναίκα που κάθεται σε ένα σκοτεινό δωμάτιο διάσπαρτο με κενές φυσιογνωμίες-.

Οι ιδέες δημιουργούνται από δύο πράγματα που δεν έχουν σμίξει ξανά – τι θα γινόταν αν μια καρέκλα δαγκωνόταν από έναν λυκάνθρωπο;-

Όλη η ιδέα της λογοτεχνίας βασίζεται στη φαντασία. Μετά, αυτό που απομένει είναι να γράψεις. Είναι τόσο απλό και τόσο δύσκολο, όπως ισχυρίζεται ο Νιλ Γκέιμαν.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

ΠΙΘΑΝΟΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ